RTI is an independent organization dedicated to conducting innovative, multidisciplinary research that improves the human condition. With a worldwide staff of more than 4,000 people, RTI offers innovative research and development and a full spectrum of multidisciplinary services. Universities in North Carolina founded RTI in 1958 as the first scientific organization in and centerpiece of the Research Triangle Park.
RTI is seeking a Senior Reading Specialist for the USAID funded Early Grade Reading Assessment plus Quality Instruction and Management (EGRA+QIM) Project in Mozambique. The goal of this project is to improve reading outcomes for students in grades 2-3. The Senior Reading Specialist will be fluent in the local languages of Zambezia and Nampula. Responsibilities in this role include: ensuring the linguistic quality of instructional materials for reading and writing in one or two languages. This includes teacher and student manuals, workbooks, assessment instruments, and informational materials on the importance of literacy for parents and the community. The reading specialist will also provide pedagogic leadership and support for the curriculum reform, materials design and teacher education components of the project. This includes managing the technical aspects of school management assessment as well as providing coaching, training and curriculum development. This person would also need to have experience interacting and building capacity of government agencies, host-country governments and counterparts and international donor agencies.
Minimum Requirements: MA in Linguistics, Applied Linguistics, Education, Curriculum and Instruction, or other related field. 10 years experience related to adult or child literacy, such as teacher, instructor, teacher trainer, principal, center director, etc. Experience working with NGO’s or with government agencies in the design and implementation of programs to support literacy is preferred. Prior experience working on a USAID-funded project is a preferred. Local candidate from Mozambique is preferred but will consider candidates from neighboring countries. Fluency in English and advanced Portuguese.
This job description will follow in Portuguese.
A RTI é uma Organização independente dedicada à realização de pesquisas, inovadoras e multidisciplinares que melhore a condição humana. Com uma equipe mundial de mais de 4.000 pessoas, a RTI oferece pesquisas inovadoras e desenvolvimento e um espectro completo de serviços multidisciplinares. Universidades na Carolina do Norte fundaram a RTI em 1958 como a primeira Organização Científica e Central do Parque Research Triangle.
A RTI está procurando um especialista em leitura Senior financiado pela USAID de Avaliação de Leitura precoce, grau e Instrução de Qualidade e Gestão (EGRA + QIM) Projeto em Moçambique. O objetivo deste projeto é melhorar a leitura de resultados dos alunos nas classes 2-3. O Especialista de Leitura Sénior deve ser fluente nas línguas locais da região da Zambézia e Nampula.
As responsabilidades nesta função são: Gararantir a qualidade linguística de materiais instrutivos para leitura e escrita em uma ou duas línguas. Isto inclui o professor e o aluno, manuais, livros, instrumentos de avaliação e materiais informativos sobre a importância da alfabetização para os pais e a comunidade. O especialista em leitura também irá fornecer liderança pedagógica e apoio para o projeto de reforma do currículo em materiais e componentes de formação de professores do projeto. Isto inclui a gestão dos aspectos técnicos da avaliação da gestão escolar, bem como proporcionar o desenvolvimento de treinamento, coaching e currículo. Essa pessoa também precisa ter experiência de interacção e capacitação de órgãos do governo, (nacionais e regionais) e parceiros e agências doadoras internacionais.
Requisitos mínimos: MA em Lingüística, Lingüística Aplicada, Currículo, Educação e Instrução, ou outras áreas afins. 10 anos de experiência relacionada com a alfabetização de adultos e crianças, como professor, instrutor, formador de professores, principalmente de direcção de um centro educacional, etc. Experiência de trabalho com ONGs ou com as agências governamentais no desenho e implementação de programas de preferência ligadas ao apoio à literacia. Se possível ter experiência de trabalho num projecto financiado pela USAID . ***Dá-se preferência a um candidato local de Moçambique *** mas serão também considerados candidatos de países vizinhos, que falem e escrevam fluentemente inglês e português avançado.
Please send a resume and a cover letter to bethhaas@rti.org.
Por favor, envie um currículo e uma carta de apresentação para bethhaas@rti.org
No comments: