RTI is an independent organization dedicated to conducting innovative, multidisciplinary research that improves the human condition. With a worldwide staff of more than 4,000 people, RTI offers innovative research and development and a full spectrum of multidisciplinary services. Universities in North Carolina founded RTI in 1958 as the first scientific organization in and centerpiece of the Research Triangle Park.
We are seeking a Senior School Management Expert for the USAID funded Early Grade Reading Assessment plus Quality Instruction and Management (EGRA+QIM) Project in Mozambique. The goal of this project is to improve reading outcomes for students in grades 2-3. The Senior School Management Expert is responsible for technical management of all school management assessment, training, coaching, and materials development activities. S/he coordinates closely with national and decentralized institutions and partners. S/he will be responsible for technical management of school director training and coaching support.
Minimum Requirements: Advanced degree in education policy and administration, specifically in relation to training and support of school directors and education administrators. Minimum of 10 years of relevant experience working on school management, education policy and administration, five of them in developing countries. In-depth knowledge of Mozambique‘s education system.
Strong understanding of the national/sub-national institutional context; especially as it relates to school management. In-depth understanding of organizational development, financial management, civil society advocacy, supervision, staff development, and learning assessment issues as they relate to school management. Experience in implementing a school-based school director training and support project. Demonstrated ability to work with host government and cooperating partners in implementing a complex project in the field under challenging circumstances. Superior written and oral communication skills in English are essential. Local candidate from Mozambique is preferred but will consider candidates from neighboring countries. Advanced working knowledge of Portuguese language is essential.
This job description will follow in Portuguese.
Epecialista sênior de Gestão Escolar A RTI é uma Organização independente dedicada à realização de pesquisas, inovadoras e multidisciplinares que melhore a condição humana. Com uma equipe mundial de mais de 4.000 pessoas, a RTI oferece pesquisas inovadoras e desenvolvimento e um espectro completo de serviços multidisciplinares. Universidades na Carolina do Norte fundaram a RTI em 1958 como a primeira Organização Científica e Central do Parque Research Triangle.
Estamos à procura de um especialista em gestão sênior Escolar para Avaliação de Leitura, financiado pela USAID com Grau de Instrução da Qualidade e Gestão (EGRA + QIM) Projeto em Moçambique. O objetivo deste projeto é melhorar a leitura de resultados para os alunos nas classes 2-3. O especialista em gestão sênior Escolar é responsável pela gestão técnica de toda a avaliação da gestão escolar, coaching, treinamento e atividades de desenvolvimento de materiais. Coordena em estreita colaboração com instituições nacionais e descentralizadas e parceiros. Será responsável pela gestão técnica de treinamento da direcção da escola e apoio coachin.
Requisitos mínimos: Grau avançado na política de educação e administração, especificamente em relação à formação e apoio de diretores de escolas e administradores da educação. Mínimo de 10 anos de experiência trabalhando em gestão escolar, educação política e administração, dos quais cinco em países em desenvolvimento.
Um profundo conhecimento do sistema de Educação em Moçambique .
Forte entendimento do contexto nacional / sub-institucional , especialmente no que se refere à gestão escolar. A compreensão em profundidade de desenvolvimento organizacional, gestão financeira, de trabalho com a sociedade civil, supervisão, desenvolvimento de pessoal, avaliação e aprendizagem, questões que dizem respeito à gestão escolar.
Experiência na implementação de uma escola de treinamento baseada no director da escola e do projeto de apoio. Demonstração de capacidade de trabalhar com o governo anfitrião e parceiros de cooperação na implementação de um projeto complexo no campo sob circunstâncias difíceis. Superior capacidade de comunicação oral e escrita em Inglês são essenciais, assim como conhecimentos práticos avançados da língua portuguesa. *** Dá-se preferência a um candidato local de Moçambique ***, mas serão também considerados candidatos de países vizinhos.
Please send a resume and a cover letter to bethhaas@rti.org
Por favor, envie um currículo e uma carta de apresentação para bethhaas@rti.org
No comments: