RTI is an independent organization dedicated to conducting innovative, multidisciplinary research that improves the human condition. With a worldwide staff of more than 4,000 people, RTI offers innovative research and development and a full spectrum of multidisciplinary services. Universities in North Carolina founded RTI in 1958 as the first scientific organization in and centerpiece of the Research Triangle Park.
We are seeking a Financial Management Specialist for the USAID funded Early Grade Reading Assessment plus Quality Instruction and Management (EGRA+QIM) Project in Mozambique. The goal of this project is to improve reading outcomes for students in grades 2-3. The Financial Management Specialist is responsible for managing office finances, financial reporting, accounting, and compliance, including field-based procurement and local accounting.
Required qualifications include: Advanced degree in business administration and management with certification in accounting. Proven expertise with USG financial management and budgeting laws, regulations and practices. Minimum of 10 years of experience working in finance in the non-profit, private and/or government sector. Experience in managing large annual operating budget of approximately $10-15 million per year.
Demonstrated ability to work with host government and cooperating partners in implementing a complex project in the field under challenging circumstances.Skilled in managing and compiling financial data for reporting and ensuring compliance with all donor requirements. Excellent computer skills as they relate to financial management. Superior written and oral communication skills in English are essential. Local candidate from Mozambique is preferred but will consider candidates from neighboring countries. Advanced working knowledge of Portuguese language is essential.
This job description will follow in Portuguese.
Especialista em Gestão Financeira RTI é uma organização independente dedicada à realização de pesquisas, inovador e multidisciplinar que melhora a condição humana. Com uma equipe mundial de mais de 4.000 pessoas, RTI oferece pesquisas inovadoras e desenvolvimento e um espectro completo de serviços multidisciplinares. Universidades na Carolina do Norte fundada RTI em 1958 como a primeira organização científica e central do Parque Research Triangle.
Estamos à procura de um especialista em Gestão Financeira para a USAID de Avaliação de Leitura financiado precoce grau mais Instrução de Qualidade e Gestão (EGRA + QIM) Projeto em Moçambique. O objetivo deste projeto é melhorar a leitura de resultados para os alunos nas classes 2-3. O Especialista em Gestão Financeira é responsável pela gestão das finanças do escritório, relatórios financeiros, contabilidade e compliance, incluindo o campo-base de aquisição e de contabilidade local.
Qualificações exigidas são: Grau avançado em administração de empresas e gestão com a certificação em contabilidade. Experiência comprovada com USG gestão financeira e orçamento leis, regulamentos e práticas. Mínimo de 10 anos de experiência trabalhando na área financeira no setor sem fins lucrativos, privadas e / ou governo. Experiência na gestão de orçamento operacional anual de cerca de grandes $ 10-15 milhões por ano.
Demonstrou capacidade de trabalhar com o governo anfitrião e parceiros de cooperação na implementação de um projeto complexo no campo sob desafiador circumstances.Skilled na gestão e compilação de dados financeiros para relatórios e garantir o cumprimento de todas as exigências dos doadores. Excelentes conhecimentos de informática como eles se relacionam com a gestão financeira. Superior capacidade de comunicação oral e escrita em Inglês são essenciais. *** Candidato local de Moçambique é a preferida *** mas considerará candidatos de países vizinhos.
Conhecimento prático avançado de linguagem Português é essencial.
Please send a resume and a cover letter to bethhaas@rti.org.
Por favor, envie um currículo e uma carta de apresentação para bethhaas@rti.org.
No comments: